Sunday, June 6, 2010

Lagenda Budak Setan (LBS)

just back from IOI Mall watching LBS...
my star for LBS only 2.5...y???
mybe aku sbb aku x penah bace pn novel LBS tue...
nk g tgk sbb org ckp best...
nk g tgk sbb suke Lisa Surihani n Farid Kamil
nk g tgk sbb aku mmg suke cte yg ala2 jiwang

so, dgn bantuan kwn aku belikan tiket
dptlah tgk kt IOI Mall jer...
plan nyer nk tgk kt Alamanda lerrr
siap dh reserve online lg...
cm dlu leh reserve tiket n reserve seat...
on date & time just tnjk no ref..
tp skg x leh...kena ambik tiket yg reserve dlm 2 ari
sblm date & time yg kte reserve
kan ker payah cmtue...baik terus redah jer
nmpk sgt dh lame x tgk wyg...

ape2 pn...aku x brp feel la tgk cte nie...
best lg tgk I'm Not Single tue...cte tue cute n sweet...
nk tau sbb ape aku x feel???
sbb penghayatan si Lisa Surihani tue failed btl laaa...
klu dh kekasih ko nk tgglkan ko tue x leh kte b'hubung n ntah bpe lame plak dpt jumpe blk...
blh ker ko cm control ayu jer? setitik jer airmata menitis?
perghhh...klu aku confirm2 selautan dh...hahaha
aku mmg suke Lisa Surihani tue coz dia cute n sweet sgt...
klu aku laki dh lame aku nk pinang dia...so ayu!!!
tp lakonon dia mmg hampeh!!! tp hampeh part feel sedih n nk menangis laa...
sbb ape dia lebih mimik muke jer tp airmata nk menitis tue punye la payah
pastu cm x ikhlas jer sedih tue....

ape2 pn korg g la try tgk...t'plg pd masing2 nyer pdpt kan...lgpn aku x penah bace novel nyer, so aku x tau la ape sbnr nyer cte LBS nie...ape2 pn aku still b'minat tuk continue cte nie tuk Part 2...

GD NITE...hari yg sgt meletihkan....zzZzzZzzzzzzzzZZzz

Saturday, June 5, 2010

Badminton!!!

phewww penat main badminton smlm sgt ler penat tp SANGAT SERONOK!!!
dlu2 mse sek menengah ada la main badminton nie
sesama anak pensyarah kt Bintulu dlu...

yg plg aku ingat sekali n rindui waktu itu
main badminton dgn my lovely bro nie...
tp skg dgn keadaan (OKU) dia membataskan keaktifan dlm sukan
tibe2 smlm t'ingat zaman tue....
hrmmmm

ape2 pn, mmg seronok giler main badminton mlm td
cume.......
time tue aku rase cm x larat giler
pukul 10 stgh till 12
tp sbb kan lmbt smlm so kte org start kul 11 till 12 stgh
pastu bkn terus blk...
g minum2 plak....
dhtue nk kena hntr kwn aku kt rmh dia...
kul 2 smpi rmh weiiii....penat giler & ngantok dowh!!!

Friday, June 4, 2010

Baju Oh Baju...

baju oh baju....

aku buka cte nie sbb nyer dlu aku penah beli 1 blouse nie melalui on9...blouse nie x fitting la but look sweet to me...sbb tue la gatal membeli...

bile received jer blouse tue mmg x sbr la nk pakai...tp kena outer skit la coz bhgn dada n blkg cm luas sgt...so, aku jahit la skit biar fit n xder la t'londeh sgt kan...

dhtue aku pakai la kt ofis...alih2 ada la mulut2 kepochi nie ckp
"aieee leeya, dh pakai baju pregnant nmpk"
cm aku ckp td baju tue x fitting...just fit kt bhgn atas n membesar ke bwh....
punce nyer aku beli baju cmtue sbb aku nk slow2 tukar cara pemakaian aku lerrr
x nk ler cm over2 seksi...nk yg lengan2 pjg, yg lepas bontot...
pas jer mulut kepochi tue sound aku, aku sakit ati yg amat sgt....
aku ada minta duit dia ker nk beli baju tue yg nk kepochi sgt...
yg menambahkan lg geram nie yg kepochi itu jantina nyer LELAKI yer...not girl...
ko t'lebih langgar ker masuk kuar ke dunia nie???
itulah ayat plg gemar aku ckp tuk org2 kepochi nie...

dlm situasi yg aku cte kan tue...ape pndpt korg?
korg nk dgr ape org ckp ker atau korg ikut kata hati anda...
mengikut keselesaan anda memakai baju itu w/pn org mengata....
actually mmg la aku nie mls nk ambik kisah ckp org....
tp terase giler hati nie...rase nk aku tomoi jer muke org tue...

slps b'minggu2 baju tue ku pakai sekali jer dh letak dlm almari jer
tp bile aku pikir2 blk wtpe nk pikir ape org ckp...
janji kte pakai tue kte selesa n x menjolok mata pn...
so, dgn itu aku akan selambe badak jer nk pakai baju tue blk ke ofis...
peduli ape aku kan...
ada aku minta duit dgn ko?
aku bg ko dosa ker bile pakai baju tue?
so....x yah nk kepochi laaa...makin meluat org dgn perangai ko tue...
plsssssssss....

Bulan June

ingatkan appointment Ampang Puteri bulan Julai...rupe2 nyer bln 6 nie...26 June...makin penuh schedule setiap hjg minggu....yg akan t'luang hanya pd minggu ke3 n shj...huhuhu...

tue pn nasib baik check kt kad appointment tue if not...GL pn lupe nk request drpd Micares n lupe terus about the appointment...tp yg risau skg entitlement 4 ribu tuk setahun tinggal brp jerrr...harap2 la pasni jarak appointment makin jauh...so, duit entitlement pn cukup2 la tuk setahun nie...hrmmmm

Ampang Puteri oh Ampang Puteri...

Thursday, June 3, 2010

Bahang Sports Carnival 2010

ari rabu aritue adalah game pertama aku sertai tuk Sports Carnival 2010...iaitu bowling...tp kegemilangan ke"terror"an aku tue dh semakin pudar...mmg game yg memalukan la padahal aku nk target la single female coz nk menang team tue cm harapan tipis jer...huhuhu...alih2, dgn single2 female aku hancur musnah...

tp alhmadulillah, w/pn kte org sangke kte org nie yg t'corot...rupe nyer kte org dpt jgk tmpt ke3...blh la drpd xder kan...dpt jgk point n hadiah nnt...

smlm plak ada training volleyball...giler lawak la...x penah2 aku join volleyball dowh...mane x nyer....volleyball tue menyakitkan tgn beb...confirm2 tgn aku bengkak nnt....tp jangkaan aku meleset...alhamdulillah, training smlm ok lerrr...not bad laa cume kena keep practice...tgn just merah2 n sakit jgk la...tp xder la smpi bengkak..

ape2 pn actually game netball dlu sblm game volleyball...so starting 14hb la start training volleyball plak...yg awal2 nie training volleyball tuk ambik mood jer...huhu

tp stkt nie blm ada game yg aku sertai menempa kejuaraan...netball? x b'harap sgt la...volleyball pn same jgk...mybe carom kot...kte tgk saje nnt cmne....

PANGLIMA HITAM.......GEMPURRRRRRRRRRRR

Tuesday, June 1, 2010

Bulan June

bulan june nie schedule agak penuh jer setiap minggu...minggu pertama nie ari Sabtu insyaAllah g kenduri kawen adik kwn aku kt Kuala Pilah...tp tgk la inchek tunang nk g ke x coz tgk budget gak...

pastu esok nyer, 6 June aku g bengkel make up kt Midvalley...yg best nyer bengkel make up nie FREE OF CHARGE ok...t'sgt la best...nie semua kwn aku yg gtau...thanks for her...coz dia la yg b'iya2 gtau aku pasal bengkel tue...dia tgk iklan bengkel tue kt dlm majalah Rapi...ape lg, aku punye la seronok kan...nk g bengkel make up b'bayar x mampu laie...semua mahal2...

minggu dpn plak aku g kursus kawen dgn tunang aku kt Putrajaya...12 & 13hb June...haishhh, cm x caye jer aku nk g kursus kawen...btl2 b'sedia ke x aku nie nk jd isteri org? lgpn bkn senang nk jd isteri org...bkn stkt dh akad nikah dh kire settle...tp tggjwb makin berat...insyaAllah, aku akan sentiasa perbaiki diri ku utk m'jd yg lebih baik...

dlm within 2 weeks nie plak aku nk tgk Lagenda Budak Setan n The Karate Kid...huhuhu...inchek tunang pn dh bg green light just x tau bile nk g...ingat nk g The Karate Kid pas keje ari jumaat dpn...coz jumaat dpn besday my bro...leh g dgn dia sekali...hihihi

so, stkt tue jelah plan bulan June nie...plan akan dtg x tau laie...rase nye duk rmh jelah....hihihi

Insurance

terus terang aku ckp yg aku xder ambik ape2 insurance pn skg nie...ada la yg kwn2 suh ambik tp mmg aku lum ambik ape2 insurance...

nk d jadikan cte la kan...ofis aku nie ada la panggil org prudential wt talk kt cni n sape2 nk ambik insurance dgn prudential nie d alu2kan la...coz b'hari2 jgk la org tue ada kt cni tuk melayan segala persoalan staff d cni tuk ambik insurance...tp aku btl2 xder minat bab2 tue semua...so, aku x ambik kisah la pn...benda ini b'laku pd thn lps...

slps jer org tue x berada d ofis aku nie lg...alih2 aku terima panggilan drpd sorg mamat nie dr Prudential...aku pn pelik dr mane dia dpt no phone aku walhal aku pn x penah attend talk dr Prudential yg ofis aku invite tue...aku nie plak pantang klu org aku x kenal dpt no phone aku nie...then aku tanye dia dr mane dia dpt no phone aku...dia ckp drpd Maxis...n no phone aku yg t'pilih tuk dia call...eeeeeeeeeee, dlm hati aku geram jerrr...ape hak Maxis sesuka hati nk bg no phone aku kt org lain? no phone aku tue privacy aku laa...panas jer ati aku nie...

pastu org tue pn pot pet pot pet pasal insurance nie...tp mmg aku lgsg x b'minat tp org tue mendesak nk jumpe aku..siap dgn rela hati dtg ke ofis aku tuk explain pasal insurance nie...ape lg, aku pn byk bg alasan la..."x blh la...sye ada hal esok" huhuhu...padan muke ko...pastu esok dia call lg nk set date lain...pastu aku ckp tgk la esok cmne....smpi ke ari d janjikan dia dok call tp aku x jwb..padan la muke ko...dh aku x hingin nk jumpe ko tp ko desak2...so, hal tue t'gantung cmtue jer...

alih2, aku blk Nilai aritue org tue call lg...bygkan dh brp lame tue...hal thn lps alih2 muncul kembali...yg lg menambahkan hangin aku nie...blh plak mamat tue b'borak cm kami dua dh lame kenal..."fadzliana x kenal sye lg ker?" eh, dlm hati aku mamat nie mau jgk kena maki hamun aku jap lg nie kang...nasib baik sabar lg tp pitching suara aku dh len la kan...

mangkuk : cik fadzliana d mane yer? blh kte b'jumpe?
aku : b'kenaan ape yer?
mangkuk : kami dr Prudential...bla...bla...bla...
aku : maaflah inchek sye x b'minat lerrr
mangkuk : xpe kte jumpe dlu sye explain ape yg ptt...
aku : xpe2...sye x b'minat
mangkuk : cik fadzliana dh ada insurance ker?
aku : dgn gelabah nyer sbb aku mmg xder ambik ape2 insurance pn..."ada2..."
mangkuk : insurance ape yer?
aku : haiii..panas plak ati aku nie kan..."pesal awk perlu tau sye ambik insurance ape?
mangkuk : sye hanya nk tau cik fadzliana ambik insurance ape?
aku : xpe la..biar sye sendiri jer yg tau insurance ape yg sye ambik....
mangkuk : cik fadzliana ada medical card ker?
aku : ada2...ok la...sye ada keje nie...

TUTTTTTTTTTTTTTTT....pas jer letak phone tue aku membebel2....eeee, benci btl...dh aku x nk tue x nk la...x yah la nk pakse2...klu aku ambik ko nk tlg byrkan ker? gaji aku pn cukup2 mkn nie kan nk byr insurance lg...bengang btl aku...

**tibe2 kes nie aku cte kan sbb td aku t'bace blog kwn aku cte pasal insurance nie jgk..haha