Tuesday, June 1, 2010

Insurance

terus terang aku ckp yg aku xder ambik ape2 insurance pn skg nie...ada la yg kwn2 suh ambik tp mmg aku lum ambik ape2 insurance...

nk d jadikan cte la kan...ofis aku nie ada la panggil org prudential wt talk kt cni n sape2 nk ambik insurance dgn prudential nie d alu2kan la...coz b'hari2 jgk la org tue ada kt cni tuk melayan segala persoalan staff d cni tuk ambik insurance...tp aku btl2 xder minat bab2 tue semua...so, aku x ambik kisah la pn...benda ini b'laku pd thn lps...

slps jer org tue x berada d ofis aku nie lg...alih2 aku terima panggilan drpd sorg mamat nie dr Prudential...aku pn pelik dr mane dia dpt no phone aku walhal aku pn x penah attend talk dr Prudential yg ofis aku invite tue...aku nie plak pantang klu org aku x kenal dpt no phone aku nie...then aku tanye dia dr mane dia dpt no phone aku...dia ckp drpd Maxis...n no phone aku yg t'pilih tuk dia call...eeeeeeeeeee, dlm hati aku geram jerrr...ape hak Maxis sesuka hati nk bg no phone aku kt org lain? no phone aku tue privacy aku laa...panas jer ati aku nie...

pastu org tue pn pot pet pot pet pasal insurance nie...tp mmg aku lgsg x b'minat tp org tue mendesak nk jumpe aku..siap dgn rela hati dtg ke ofis aku tuk explain pasal insurance nie...ape lg, aku pn byk bg alasan la..."x blh la...sye ada hal esok" huhuhu...padan muke ko...pastu esok dia call lg nk set date lain...pastu aku ckp tgk la esok cmne....smpi ke ari d janjikan dia dok call tp aku x jwb..padan la muke ko...dh aku x hingin nk jumpe ko tp ko desak2...so, hal tue t'gantung cmtue jer...

alih2, aku blk Nilai aritue org tue call lg...bygkan dh brp lame tue...hal thn lps alih2 muncul kembali...yg lg menambahkan hangin aku nie...blh plak mamat tue b'borak cm kami dua dh lame kenal..."fadzliana x kenal sye lg ker?" eh, dlm hati aku mamat nie mau jgk kena maki hamun aku jap lg nie kang...nasib baik sabar lg tp pitching suara aku dh len la kan...

mangkuk : cik fadzliana d mane yer? blh kte b'jumpe?
aku : b'kenaan ape yer?
mangkuk : kami dr Prudential...bla...bla...bla...
aku : maaflah inchek sye x b'minat lerrr
mangkuk : xpe kte jumpe dlu sye explain ape yg ptt...
aku : xpe2...sye x b'minat
mangkuk : cik fadzliana dh ada insurance ker?
aku : dgn gelabah nyer sbb aku mmg xder ambik ape2 insurance pn..."ada2..."
mangkuk : insurance ape yer?
aku : haiii..panas plak ati aku nie kan..."pesal awk perlu tau sye ambik insurance ape?
mangkuk : sye hanya nk tau cik fadzliana ambik insurance ape?
aku : xpe la..biar sye sendiri jer yg tau insurance ape yg sye ambik....
mangkuk : cik fadzliana ada medical card ker?
aku : ada2...ok la...sye ada keje nie...

TUTTTTTTTTTTTTTTT....pas jer letak phone tue aku membebel2....eeee, benci btl...dh aku x nk tue x nk la...x yah la nk pakse2...klu aku ambik ko nk tlg byrkan ker? gaji aku pn cukup2 mkn nie kan nk byr insurance lg...bengang btl aku...

**tibe2 kes nie aku cte kan sbb td aku t'bace blog kwn aku cte pasal insurance nie jgk..haha

1 comment:

  1. hahahaha...diaorg ni memang...sakit ati okeh...akak pun terus tutttt kan ari tu

    ReplyDelete