Saturday, June 12, 2010

Kursus Kahwin

selesai sudah kursus kahwin pada hari pertama arinie...
penceramah arinie ok laa...yg 1st leh la, ada la lawak2 skit...
yg 2nd nie x leh blah...
klu tgk muke dia bile ckp selenge jer
selenge tue kire cm slumber jelah kan...
tp confirm lawak ape yg dia ckp tue...ader jer input dia nk wt lawak

yg aku x leh blah part pasal ibu lepas b'salin...
ikutkan dlm ceramah tue dia ckp la kan...
lepas jer b'salin ibu kena susu kan anak nyer dlm mse 24 jam pas b'salin
bgs utk bayi n ibu..
utk bayi jd antibodi dia...
utk ibu utk buah dada kte nie siap sedia tuk proses susu...
if not, akan kering...xder susu...

pastu penceramah leh tanye kt pihak lelaki...
klu ibu nyer kekeringan susu nk wt ape???
aku x tau la dak laki nie ada jwb ke x kan...
alih2 dia ckp...haaa, ayah nyer plak yg isap kasi kuar susu??
hahaha..bongok dowhhh..
pastu persoalan yg aku ragu2 t'jwb jgk...
ingatkan susu isteri adalah haram suami telan...
tp rupenya x haram
tp bak kata penceramah tue jgn la smpi setangki plak kan...
x pasal sang suami jd anak susuan kte plak..
hahaha...

actually aku ada soalan nk tanye dgn penceramah pertama td....
coz aku adalah kemusykilan skit..
aritue member aku nie ckp seorg isteri boleh cukur bulu kening
klu itulah permintaan suaminya
w/pn ikut dlm Islam adalah HARAM...
klu x ikut permintaan suami...
yg kte perlu m'hias diri utk dia...d anggap BERDOSA...
apakah betul???
if korg tau ape2 tlg gtau kt aku...
bkn ape la kan...klu parents kte suh kte wt benda yg HARAM pn...
kte x leh ikut....nnt kte yg b'dosa...
alih2, bile suami suh wt leh plak...
cmne tue???
confius laaaaaaaaa....

if anyone know about this pls comment at this topic...
anyway, tgu esok tuk settle kursus kawen
seminggu lepas tue sijil kursus kawen sudah siap...

No comments:

Post a Comment