Wednesday, October 6, 2010

Wat Keje Bodo

cm biasa la kan tmpt aku keje nie mmg suke wt keje2 bodo...pastu suke wt keje last minute! esok ada training kt ofis aku nie...training yg merepek2 bkn mendatangkan hasil pn...kot b'faedah smpi bg income b'lambak2 kt ofis nie xpe gak...nie dok membazir duit hntr org pi training la...tuk mkn2 la...

keje bodo yg aku wt arinie seolah-olah aku buka bakery sendiri plak kt ofis...tgh hari td g beli muffin kt IOI pastu blk ofis packing muffin tue elok2 dlm plastik n letak sekali air mineral cup! utk ape? yeahhhh, utk training esok la...kes jimat kos tue yg wt keje bodo nie! pastu semua nk keje last minute...bile decision d wt adalah bbrp minit sblm kuar lunch tgh hari td...giler x giler punye last minute? aku dh la pantang keje2 last minute nie...confirm2 aku kutuk kaw!!! tmbh2 org yg suh tue...

pastu sibuk nk tlg keje org lain nk bg booklet tuk training esok! helllloooooooo..selama nie dept nie or staff ko kena wt keje handle ape2 ada x ko suh sape2 kt luar sane tue tolong? ada??? ada x? xder kan mangkuk? sibuk t'hegeh2 nk wt keje org konon baik sgt la yer tp ko sendiri gak membebel itu keje dorg biar dorg wt jgn pandai2 nk tlg...ko kan ayat jer lebih tp sbnr nyer ko penakut kan? ckp jelah...x yah nk ckp letup2 bung bang sane sini alih2 ko iyakan jer...

tgk jelah esok betapa last minute nyer wt keje...dgn booklet tue pn x smpi2 kt kte org skg, esok plak br dpt..jgn ko sibuk nk membebel kt kte org nape kelam kabut plak...mmg aku sumbat ko dlm mangkuk tandas kt ofis nie nnt br ko tau...sibuk duk pikir org lain, cm la ko wt cmtue org lain tue suke sgt dgn ko...hahaha...blh blah la kan..konon nk tunjuk baik tp kte org nie jd mangsa...mangsa konon ko nk tunjuk baik tue...nk kena wt keje yg ko janjikan kt org tue...

nk wt baik biar kte sendiri ikhlas n kte wt sendiri...bkn sibuk b'janji dgn org tp yg laksanakan tugas tue pn org lain pastu ko yg dpt nama...ada ko ckp sape yg wtkan? ada? jgn harap lah...confirm2 ko jual nama ko jer...nk bodek org2 t'tentu senang la ko cpt naik pangkat ker naik gaji ker...tp ape ko kesah pn dgn org bwhn yg ko kerah nie pn...janji keje siap pastu ko jual nama ko! biarlah...satu hari nnt ko terima lah pembalasannya...

Tuesday, October 5, 2010

Perangai Cm Babi!!!

membara btl hati aku skg nie smpi selera mkn pn dh xder!!! cm babi, sial pmpuan tue! yups, aku tgh marah pasal housemate aku yg baru tue....

bkn nk marah x bersebab yer tetapi ada sebab!!! klu kt hostel mse kte belajar dlu pn ada schedule gilir2 bilik yg kena cuci toilet...x kire la ko anak raja ker, anak tan sri ker...anak babi ker tggjwb still tggjwb jgk!

dh ko wt taik x kan org nk cuci taik ko tue babi? ko ada otak ke x? ssh sgt ker nk cucikan toilet yg ko sendiri guna tiap2 ari...ko berak kencing mandi dlm toilet tue! dlm agama kte pn dh ditegaskan kebersihan! ko x belajar ker? atau ko reti melayan laki bawa laki dlm rmh jer? tue jer ko tau? pls laaa ingat muke ko cantik sgt ker nk b'lagak dgn aku?

blh plak ckp "sye tak buat kotor pun dlm bilik air tue" ko ingat x wt kotor ko nk biarkan jelah b'puluh tahun sampai b'kulat bilik air tue? ko b'selera ker nk masuk bilik air klu dh kotor? ko jgn ingat ko melawa kt luar org suke sgt kot pengotor tue pengotor jgk!! agak2 la wei jawapan cm babi ko tue pn...dh ko reti pakai reti la sama2 bersihkan!! x kan ko wt taik aku nk bersihkan plak!!! melampau la tue...ko ingat aku kuli ko? ko tanye aku nape letak2 notis dlm bilik air tue? haaa..jwpn tue pn ada kt ko sbb ko pn t'golong dlm org x reti bahasa cm housemate aku yg dlu2...perangai cm babi...cm sial! pastu ko nk persoalkan plak lg...kot aku arah ko pastu aku pn x bersihkan toilet tue xpe la jgk ko nk sound aku minah...nie aku pn tau tugas aku...klu ko laksanakan tugas ko, aku ok jer nk laksanakan tugas aku! baru adil!

sorry la kan aku nk jd kuli kepada manusia cm babi lg kan...ko wt cmtue then aku wt cmtue gak!!! yups, aku letak jawatan la nk jd baik tp aku sendiri sakit hati nk jd kuli manusia babi cm ko! muke dh la x leh blah...so x yah nk b'lagak cm cun n lawa dgn high heel ko yg b'lambak dpn rmh tue yer! xder aku kisah der! kot lepas2 nie ko tgk ko sorg jer bersihkan bilik air tue jgn plak ko nk sound aku plak kan! aku pn tak wt kotor kt dlm bilik air tue!! setiap kali kuar bilik air mmg aku pastikan bersih jer x mcm ko...pas berak leh plak serpihan ko berak tue b'tempiaran kt lantai tue...x reti nk bersihkan elok2! kan patut aku calitkan jer taik ko tue balik kt muke ko bru kena dgn perangai ko yg pengotor tue!!! babiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Kad Kahwin

yeayyy, kad kahwin aku maybe leh collect Sabtu depan...giler awal la kan...aku ingatkan ambik masa yg lama...rupe nyer kejap jer...klu tau kejap xder la aku t'gesa-gesa nk pi aritue...huhu

ape2 pn alhamdulillah, settle 1 hal...leh pikirkan hal lain plak...tp aku dok pikir agak2 bile mase yg sesuai nk bg kad tue? awal bln 12 ok x? or lg seminggu nk majlis? lmbt sgt plak kot org dh ada program lain...yg jauh2 mybe aku bg awal la...yg kt ofis nie dok pikir bile nk g...huhu

korg nk tau kt mane aku tempah kad kahwin tue? penutup entry nie nnt aku bg link website tue...harga reasonable n cantik! ikutkan aku nk tempah semua jer...hahaha...tp tips tuk bakal2 pengantin ikut budget anda...jgn ikutkan kata org nk mengata ker ape...coz bkn dorg yg sponsor pn! lantak pi la pn lgpn pas dpt kad tue bkn dorg wt frame ke ape...terus masuk tong samapah ok!!!

http://www.kadkahwin.com/ <---- inilah link website tue! sila2 la cuci mata yer...

Monday, October 4, 2010

Oh mengantuk!

skg nie aku kt ofis tetapi aku mengantuk tahan gaban yg t'amat skg nie...nie kes mkn byk mse lunch td coz open house dept aku kan...w/pn aku x mkn byk pn tp x tau nape aku t'amat la ngantuk yg x leh blah sesgt...

ikutkan skg nie aku nk landing jer kan tp bos aku ada dlm bilik nie so x leh la nk lelapkan mata jap...kang landing tmpt lain dia mengata aku dh tukar dept lain plak...coz dia dh penah sound ayat cmtue tp pelik x ckp dpn2 kt aku ok! dia ckp dpn colleagues aku yg lain nie..hahahah...sengal jer! x berani ckp jgn ckp la der...padahal lu pn lebih kurang sama maa...kot xder kt tmpt ko nie confirm2 g gosip2 kt tmpt2 kwn baik ko tue...

ape2 pn alhamdulillah laksa sarawak yg aku wt settle...licin!!! n sgt bangga n terharu coz ramai yg ckp sedap n cukup rase ok! n dorg siap leh complaint skit yg dorg penah mkn kt sarawak nyer tp x sesedap yg aku masak...huhu...siap dorg ckp yg kt sarawak tue bau rempah beranak! ape rempah beranak tue? aku t'tanye2 jer td mse dorg borak2 tue..lantak la!

sgt happy dpt mengenyangkan perut org...pg nie aku check FB tgk kak zarina ckp kek holiday inn aku wt sedap...yummylicious!! sgt puas hati, t'haru n bangga...alhamdulillah! arinie pn dpt feedback yg baik jgk..

hrmmm...arinie dtg lmbt so kena lek lmbt nie...adehhh! skg br kul 3.57pm ok! aku kena lek kul 5.34pm!! arghhh, lmbt nyer masa b'gerak...aku nk blk n tdo coz pg td aku bgn awal semata-mata nk rebus telur!! hahahaha...

Sunday, October 3, 2010

Mak Ndak sayang Pakcik Shahril ker???

itulah soalan yg t'pacul drpd anak buah aku Hakimi ptg smlm...mmg soalan yg sgt2 x leh blah ok! hahahaha...mse tue tunang aku nie dtg rmh aku kt Nilai ptg smlm coz aku ajak dia pi Nilai 3 nk cari brg tuk wedding kte org...just survey2 brg n harga dlu...

pas blk dr Nilai 3 tue tunang aku lepak kt rmh dlu minum2 ptg coz jd kebiasaan family kte org nie ada minum2 ptg (itu pn klu ada la pisang goreng ker n ape2 yg sesuai tuk mkn ptg la) pas hidang2 air, pisang goreng n kek tue aku pn join sekaki la minum ptg tue..

tetibe tue la secara spontan anak buah aku tue tanye soalan tue "mak ndak sayang pakcik shahril ker?" dlm kepala otak aku nie cmne la budak yg umur 2 thn lbh nie bijak nk tanye soalan peribadi cmtue...hahaha...yg aku, tunang aku n yg lain2 nie ketawa t'bahak2 la pn dgr soalan tue pastu akak aku a.k.a ibu kpd anak buah aku tue m'jwb "sayang bangat!!" hahahaa...aduyaiii...

cte pasal nie t'kenang aku kisah kak aku yg d atas tue mse bujang2 lg...time tue dgn kapel lain la bkn husband dia skg..huhu..kapel dia tue dtg kt rmh nenek aku mkn2! kire sesi kenal mengenali family la nie...pastu anak buah aku nie (anak buah yg lain yer...anak kpd adik ibu aku) mulut mmg leh thn skit...cm org tua la! tgh2 mkn tue dia leh tanye plak kt mamat tue "pakcik nk kawen dgn mak lang ker?" hahahaa...selamba badak dia jer tanye soalan tue dpn semua org...mau nyer mamat tue x blushing n panik kan...adeh2!

bdk2 skg nie mmg advance t'lbh la...agak nyer susu tin skg nie ada campuran pe gak nyer ek smpi dorg cerdik sgt smpi cmtue sekali? hahaha...

**jawapan tuk soalan anak buah aku Hakimi
Mestilah M.Ndak sayang dengan Pakcik Shahril...dia kan my future hubby n my soulmate! huhu....

Laksa Sarawak & Kek Holiday Inn

pas bekpes jer terus siap2 wt kek holiday inn yg kak zarina order! ngeh3x! b'debar wooo coz nk wt tuk org kan kena la wt elok2...tkt x jd, tkt x sedap...cm2 jer yg aku pikir kan tp alhmadulillah b'jaya wt dgn jayanya!

mse raya aritue x jd sgt coz kek tue jd batat (btl ker ejaan tue? hahaha..hentam jer) coz cm2 dugaan mse wt aritue...mse nk pusing aduan tue mesin meletup! nasib baik la ibu aku ada mesin lain yg bw dr sarawak..so, t'tangguh jap nk mencari mesin tue plak...hangin jer time tue dh la pose! penat wooo...pas settle mesin tue bahan2 yg aku nk guna cm mengeras! iaitu milo n horlick...coz aku nie suke yg siapkan semua2 bhn pastu senang terus jer masuk tue masuk nie terus settle! tp akibatnya horlick n milo cm masuk angin so jd keras...dh jd 1 keje plak nk lembutkan blk horlick n milo tue ok! bengang sgt...oh yer lupe, mse dh letak bhn tue bhn nie n bile part nk bahagikan kedua bhgn aku pelik nape gula n susu x masuk lg? tue pn slh satu dugaan nyer sbb nyer ibu aku x tulis pn kt buku resipi dia tue...haishhh, hangin jer! huhu...dh siap jer masak kek tue then kek tue jd batat! cm x brp nk sedap la..huhu

tp arinie wt insyaAllah ok n perfect! coz yg aritue dh jd pengajaran wt aku...lgpn kes raya aritue t'jd coz kes dh lame aku x wt...nk wt tgu raya mau nyer x ingatkan! yg td aku dpt la merasa jgk cmne kek tue ok ke x? manis ke x? coz aduan ada lebih so wt la kt loyang lain skit...manis nyer ok...x manis sgt! bg aku klu manis2 sgt cpt muak! klu ikutkan resipi yg ibu aku tulis confirm kek tue manis giler! tp aku kurangkan gula n susu...so, kire manis tue ok2 la...kelembutan kek pn ok x cm aritue...cm liat jer nk potong...hahaha...ape2 pn pesanan tue kak Zarina sila komen yer ape rase kek tue pd sye! huhuhu

smbil wt kek holiday inn aku wt kuah laksa sarawak! jgn ingat aku terror sgt la nk wt dua2 tue coz kek holiday inn tue guna kukus kena satu lapis satu lapis letak...so, sambil menyambil leh wt kuah laksa yg main campak2 bahan jer pn...xder hal nyer! alhamdulillah, settle jgks! laksa sarawak nie tuk open house HR esok..masing2 wt menu masing2...thn lps aku x wt ape pn tugas aku tukang wt air jer! hahaha...thn nie dh tau masak laksa sarawak nie aku wt la...nk bg kengkawan rase masakan aku yg x la terror sgt memasak pn...

hrmmm...actually aku nie bab masak leh jerrr...tgk resipi ker ape ker pastu masak tp problem aku 1 jer n aku rase tue masalah utama aku jgk la coz aku x reti nk merasa masakan tue...siyes! aku x tau nk rase masakan tue cukup rase masin ker, manis ker...tp nk rase pedas tue aku cpt jer...hahaha coz aku nie w/pn kuat pedas tp bile rase masakan tue mmg terus tgkp kt lidah n mengatakan masakan tue pedas! td masak pn aku suh ibu aku rase! ape2 aku masak pn mesti suh org rase la...

arinie penat sediakan laksa sarawak n kek holiday inn tp puas hati sbb aku wt seikhlas hati aku...insyaAllah, harap2 sedap! hihihi

Badan Manusia Banyak Ulat???

percaya atau tidak dalam badan kita banyak ulat? geli kan? bkn stkt geli tp rase ngeri sbb ulat ada dlm badan kita nie...makoiii, seram sejuk d wtnye!!

korg x caye? jgn ckp x caye korg view la video2 kt youtube b'lambak...tmbh2 plak yg ada resdung! ulat kt lubang idung tue makaiii geli la nk tgk n x t'byg cmne ulat ada dlm badan kita...kot dh jd bangkai tue lain cte la kan...tp nie idup lg pn ada!!

yg lg x leh blah tue br td aku tgk 1 video kt youtube nie...org tue hidup n dlm keadaan sedar...doktor tarik ulat yg ada kt kepala dia! ngeri wooo...

ada bran nk tgk? meh aku kasi link video yg aku tgk kt youtube tue...nk tgk geli ke x geli korg tgk...

http://www.youtube.com/watch?v=XeMx80v9Ukk&feature=related

sila tonton yer! adakah semua nie b'laku sbb pemakanan kita ker? apa2 pun sila jaga pemakanan anda jgn sehingga akibat dpt kencing manis! t'luka skit ssh nk sembuh wooo...b'ingat-ingatlah!