Wednesday, October 6, 2010

Wat Keje Bodo

cm biasa la kan tmpt aku keje nie mmg suke wt keje2 bodo...pastu suke wt keje last minute! esok ada training kt ofis aku nie...training yg merepek2 bkn mendatangkan hasil pn...kot b'faedah smpi bg income b'lambak2 kt ofis nie xpe gak...nie dok membazir duit hntr org pi training la...tuk mkn2 la...

keje bodo yg aku wt arinie seolah-olah aku buka bakery sendiri plak kt ofis...tgh hari td g beli muffin kt IOI pastu blk ofis packing muffin tue elok2 dlm plastik n letak sekali air mineral cup! utk ape? yeahhhh, utk training esok la...kes jimat kos tue yg wt keje bodo nie! pastu semua nk keje last minute...bile decision d wt adalah bbrp minit sblm kuar lunch tgh hari td...giler x giler punye last minute? aku dh la pantang keje2 last minute nie...confirm2 aku kutuk kaw!!! tmbh2 org yg suh tue...

pastu sibuk nk tlg keje org lain nk bg booklet tuk training esok! helllloooooooo..selama nie dept nie or staff ko kena wt keje handle ape2 ada x ko suh sape2 kt luar sane tue tolong? ada??? ada x? xder kan mangkuk? sibuk t'hegeh2 nk wt keje org konon baik sgt la yer tp ko sendiri gak membebel itu keje dorg biar dorg wt jgn pandai2 nk tlg...ko kan ayat jer lebih tp sbnr nyer ko penakut kan? ckp jelah...x yah nk ckp letup2 bung bang sane sini alih2 ko iyakan jer...

tgk jelah esok betapa last minute nyer wt keje...dgn booklet tue pn x smpi2 kt kte org skg, esok plak br dpt..jgn ko sibuk nk membebel kt kte org nape kelam kabut plak...mmg aku sumbat ko dlm mangkuk tandas kt ofis nie nnt br ko tau...sibuk duk pikir org lain, cm la ko wt cmtue org lain tue suke sgt dgn ko...hahaha...blh blah la kan..konon nk tunjuk baik tp kte org nie jd mangsa...mangsa konon ko nk tunjuk baik tue...nk kena wt keje yg ko janjikan kt org tue...

nk wt baik biar kte sendiri ikhlas n kte wt sendiri...bkn sibuk b'janji dgn org tp yg laksanakan tugas tue pn org lain pastu ko yg dpt nama...ada ko ckp sape yg wtkan? ada? jgn harap lah...confirm2 ko jual nama ko jer...nk bodek org2 t'tentu senang la ko cpt naik pangkat ker naik gaji ker...tp ape ko kesah pn dgn org bwhn yg ko kerah nie pn...janji keje siap pastu ko jual nama ko! biarlah...satu hari nnt ko terima lah pembalasannya...

1 comment:

  1. huahuahua...dah masak sgt dah ngn jaring...semua keje semua last minute and memang suka buat training2 bodo mcm tu..serius dowh dl aku pun mcm menyampahnye la ngn training2 tu..x abeh2 padahal xde mende pun..x mendatangkan hasil pun....buang masa jex

    ReplyDelete