Sunday, October 3, 2010

Laksa Sarawak & Kek Holiday Inn

pas bekpes jer terus siap2 wt kek holiday inn yg kak zarina order! ngeh3x! b'debar wooo coz nk wt tuk org kan kena la wt elok2...tkt x jd, tkt x sedap...cm2 jer yg aku pikir kan tp alhmadulillah b'jaya wt dgn jayanya!

mse raya aritue x jd sgt coz kek tue jd batat (btl ker ejaan tue? hahaha..hentam jer) coz cm2 dugaan mse wt aritue...mse nk pusing aduan tue mesin meletup! nasib baik la ibu aku ada mesin lain yg bw dr sarawak..so, t'tangguh jap nk mencari mesin tue plak...hangin jer time tue dh la pose! penat wooo...pas settle mesin tue bahan2 yg aku nk guna cm mengeras! iaitu milo n horlick...coz aku nie suke yg siapkan semua2 bhn pastu senang terus jer masuk tue masuk nie terus settle! tp akibatnya horlick n milo cm masuk angin so jd keras...dh jd 1 keje plak nk lembutkan blk horlick n milo tue ok! bengang sgt...oh yer lupe, mse dh letak bhn tue bhn nie n bile part nk bahagikan kedua bhgn aku pelik nape gula n susu x masuk lg? tue pn slh satu dugaan nyer sbb nyer ibu aku x tulis pn kt buku resipi dia tue...haishhh, hangin jer! huhu...dh siap jer masak kek tue then kek tue jd batat! cm x brp nk sedap la..huhu

tp arinie wt insyaAllah ok n perfect! coz yg aritue dh jd pengajaran wt aku...lgpn kes raya aritue t'jd coz kes dh lame aku x wt...nk wt tgu raya mau nyer x ingatkan! yg td aku dpt la merasa jgk cmne kek tue ok ke x? manis ke x? coz aduan ada lebih so wt la kt loyang lain skit...manis nyer ok...x manis sgt! bg aku klu manis2 sgt cpt muak! klu ikutkan resipi yg ibu aku tulis confirm kek tue manis giler! tp aku kurangkan gula n susu...so, kire manis tue ok2 la...kelembutan kek pn ok x cm aritue...cm liat jer nk potong...hahaha...ape2 pn pesanan tue kak Zarina sila komen yer ape rase kek tue pd sye! huhuhu

smbil wt kek holiday inn aku wt kuah laksa sarawak! jgn ingat aku terror sgt la nk wt dua2 tue coz kek holiday inn tue guna kukus kena satu lapis satu lapis letak...so, sambil menyambil leh wt kuah laksa yg main campak2 bahan jer pn...xder hal nyer! alhamdulillah, settle jgks! laksa sarawak nie tuk open house HR esok..masing2 wt menu masing2...thn lps aku x wt ape pn tugas aku tukang wt air jer! hahaha...thn nie dh tau masak laksa sarawak nie aku wt la...nk bg kengkawan rase masakan aku yg x la terror sgt memasak pn...

hrmmm...actually aku nie bab masak leh jerrr...tgk resipi ker ape ker pastu masak tp problem aku 1 jer n aku rase tue masalah utama aku jgk la coz aku x reti nk merasa masakan tue...siyes! aku x tau nk rase masakan tue cukup rase masin ker, manis ker...tp nk rase pedas tue aku cpt jer...hahaha coz aku nie w/pn kuat pedas tp bile rase masakan tue mmg terus tgkp kt lidah n mengatakan masakan tue pedas! td masak pn aku suh ibu aku rase! ape2 aku masak pn mesti suh org rase la...

arinie penat sediakan laksa sarawak n kek holiday inn tp puas hati sbb aku wt seikhlas hati aku...insyaAllah, harap2 sedap! hihihi

No comments:

Post a Comment