Friday, September 24, 2010

Bayi 3 bulan maut tercekik susu?

yes, benda nie b'laku ketika baby tue tgh menyusu secara bersendirian! innalillah...simpati pd keluarga arwah...

itu lah yg sbnrnya yg aku tktkan w/pn aku blm b'kawen n blm ada anak lg ok! tp benda nie kte kena pikir jgk dr skg tuk persediaan akan dtg...aku pn ada kisah benar drpd adik aku sendiri...dia keje kt 1 tmpt asuhan budak2 nie la kan...aku pn x sure brp org yg d jaga mereka...ttp pekerja hanya adik aku n sorg lg org indon! dorg nie d tugaskan menjaga baby yg usia dlm 1 thn ke bwh...sorg jaga 5 baby x silap aku...

w/pn adik aku nie actually bab ngurus baby mmg liat tp sbnrnya leh jgk la wt cume mls jer tp kt tmpt kerja dh tentu mesti wt jgk kan! tp org indon tue perghhh...dia jaga baby mmg teruk..melalak la baby tue cmne pn lgsg dia x peduli pn...x ambik kisah pn baby tue nangis lapar ker sakit perut ker..pastu penah jgk adik aku tgk org indon tue pegang baby kt kaki budak tue jer...sebelah kaki sahaja ok! makna nya dlm keadaan kepala baby kt bwh n dia pegang sebelah kaki baby tue jer..

helloooo baby nie tulang blm cukup kuat...klu slh cara leh t'cedera d wtnye...nnt drpd anak org elok sempurna x pasal2 jd cacat plak! klu aku dpt org tue mmg aku sula org tue...cube anak ko org wt cmtue cm gak nyer? ko suke ker?

actually kes tmpt asuhan nie mmg byk gak aku dgr lum lg yg byk kes yg org2 luar sane x laporkan ker...mmg seriau la! so, cmne la gamaknya klu aku ada anak nnt...x kan nk benti keje? klu kewangan mampu klu sorg jer keje xpe tp kehidupan skg nie mmg x leh la klu x dua2 keje...klu nk cari tmpth asuhan nie mmg kena cari tmpt yg btl2 la...yg dorg pn anggap anak kte cm anak dia sendiri...cm akak aku punye pengasuh tp akak aku nie hntr kt rmh org jer bkn cm org2 kaya hntr tmpt mahal2 tue...tp alhamdulillah family tue jaga anak2 buah aku elok2 jer n anggap cm keluarga sendiri gak..

so, moral of the story...fikir2kanlah n renung2kanlah! penat mengandung 9 bulan...mengendong ke hulur ke hilir, jaga baby tue kang x pasal2 dia pegi begitu sahaja atas kesilapan org! yups, ajal maut d tgn Tuhan tp kte perlu mengambil langkah b'jaga-jaga! wassalam!

No comments:

Post a Comment