Tuesday, September 28, 2010

Tersalah Bahasa?

bkn kes t'kasar bahasa, t'lebih bicara cuma t'salah bahasa! itu lah yg t'jd mse Open House Jaring dr pagi td...

nie kes aku jarang dpt jumpe my bff kt branch nie..Nieta n Kak Zarina! Nieta nie org Sarawak so biase aku ckp dgn dia pn speaking Sarawak la pn...tetibe2 tgh2 Kak Zarina yg dh tentu speaking malay biase la pn...huhuu

tgh syok2 cte ape ntah..oh yer pasal gosip Kak Zarina nk kena transfer HQ? mak t'kezut nyah...coz sblm nie Kak Zarina ckp bos dia x kasi...alih2 len cte plak tue yg aku t'kezut smpi t'salah bahasa penggunaan tue...t'ckp bahasa Sarawak plak dgn Kak Zarina...hahaha

x pasal2 jer d tertawakan oleh Nieta...pastu aku pn pasan sendiri yg aku t'slh ckp...mmg t'gelak la pn! aduyaiii...tue yg aku pening tue...dgn sorg ckp Sarawak tetibe tukar loghat nk ckp Malay blk...tue yg t'sasul tue...

Open House thn nie warna mmg colourful meriah la...tp persembahan cm kureng! bkn sbb artis nya suara x sedap tp cm sambutan kureng n dorg pn x nyanyi byk cm thn lps...ape2 pn best sgt coz dpt mkn dgn senang hati...huhu

gmbr2 mls nk ku upload...kot2 rajin nnt aku upload la...lgpn byk guna kamera org lain jer arinie...peace!!

1 comment:

  1. hahaha..dah la siap mengumpat...org yg kena umpat kat belakang lak tu

    ReplyDelete