Sunday, September 19, 2010

Raya Eve 2010

raya 2010 nie ala light2 jer...best ker? excited ker? xder feeling la thn nie...sbbnya wujud org KETIGA dlm family yg menyemakkan rmh iols tue...x kan nk feeling2 happy lg plak kan...hahaha

raya thn nie pn x b'jln sgt n x b'gmbr sakan cm thn lps...miss the moment raya eve 2009...jln sakan, b'gmbr sakan tmbh2 dgn my bro n my sis yg kepala giler2 cm iols nie kan...mau x happy kan...

tp nk wt cmne...nie la pasang surut nya kehidupan kita...semua x dpt d jangkakan...ape2 kena teruskan kehidupan spt biasa jgk...raya thn nie pn iols plg budget giler2...no duit raya, no shopping sakan...

sian anak2 buah x dpt duit raya...harap memahami la kewangan aunty nyer yg kiut miut nie yer...hahaha...budget for kawen lebih d utamakan thn nie...so, raya thn nie beli sepasang baju kurung siap (rm70) kt jln TAR, shawl n inner (rm15) n sandle (rm15)...itu jer yg d beli tuk sambut raya thn nie...

raya pertama aku songlap baju akak ipar aku...dh dia b'iya2 tawar kt aku leh pinjam baju dia ape lg...rezeki jgn d tolak..tau x sbb pe dia b'iya pinjamkan baju dia agaknyer dia kesian tgk adik ipar dia nie...semua baju warna pink...baju thn lps nyer n baju baru pn warna pink...cm xder kaler lain...tue yg dia nk pinjamkan baju tue..hahaha...thn nie lain skit coz pas subuh siap2 terus ke Gadong Lama (kpg belah ayah..stgh jam jer dr rmh aku kt Nilai) solat Aidilfitri kt sane pastu g kubur then blk rmh arwah nenek aku...pas solat jumaat kte org gerak g beraya

raya kedua aku pakai baju raya iols la coz nk pi rmh tunang t'chenta...mak dia masak nasi beriani..iols b'tmbh mkn ok!! hahaha..bls dendam punye pasal..pastu xder g mane terus lek rmh jerrr..ada la sedara mara dtg beraya

raya ketiga songlap baju akak ipar lagi...haha...arinie family tunang iols plak dtg ke rmh iols..yg plg best sgt..iols yg masak tuk open house raya eve 2010 nie...iols masak laksa sarawak okeh!! sgt sodap n sgt b'jaya...coz 1st time aritue wt x kaw2 sgt la coz x guna air rebusan ayam...yg kali nie bkn stkt air rebusan ayam plus air rebusan udang...so, mmg malatop laa (bkn masuk bakul angkat sendiri yer...nie atas pujian2 org yg dtg mkn yer) alhamdulillah!

raya keempat plak beraya kt PD rmh kazen aku..dorg wt open house! mamam spaghetti n mihun goreng! mlm ada open house lg kt rmh kazen tp x dpt pi coz aku dh lek ke Serdang..esok tue nk keje weiii...sgt jeles dgn yg lain masih b'cuti..hish!!



nie gmbr iols kt rmh iols...time tue dh siap2 nk pi raya rmh tunang t'chenta!



nie gmbr iols dgn my kazen yg pn giler b'gmbr ok!! hahaha



nie gmbr iols dgn anak buah t'syg...Hakimi!!!

No comments:

Post a Comment