Thursday, July 29, 2010

Akibat Jadi Penyelaras

inilah akibat jadi penyelaras...seronok tue mmg seronok!!! atleast aku leh menimba ilmu and learn how to be a leader right?

dr bln brp lg aku awal2 dh gtau dgn sorg staff nie yg mmg otai jd penyelaras dlm j-sports nie...aku ckp aku nk jd committe j-sports thn nie...alhamdulillah, t'capai jgk n aku handle Netball...mmg sukan yg aku minati...

jd penyelaras bkn senang jer kwn2...nk settlekan tue, nk settlekan nie...confirmkan tue confirmkan nie...cari org tue cari org nie...ingat cm nk main2 kt tmn permainan ker...semua kena ikut tatatertib nya...huhuhu...dr A smpi la Z..

so, dh settle liga Netball starting ari Isnin aritue till Rabu...so nk tgu Final ari Isnin depan...sll pas game esok ari baru aku email result game smlm...so, pg td aku email la result smlm t'masuk siapa yg akan masuk Final!!!

spt biase la kan klu ada org ada sifat PHD nie, ada yg argue knp team Panglima Hitam masuk final...siap minta rules & regulations drpd aku plak tue...aku pn agak gelabah la jgk kan coz aku mesti la b'siap sedia tuk menjawab sebarang persoalan..so, aku call umpire & coach kte org tuk lebih memahami isu rules & regulations tue...dua2 memberi jawapan mengikut pemahaman aku...alhamdulillah!!!

ape2 pn tgu jelah esok cmne...if xder kera2 sumbang yg wt semak nie so aku proceed petang tue hntr email tuk remind pd Panglima Hitam n Mat Kilau for FINAL this coming Monday...

inilah akibat jd penyelaras tmbh2 klu baru2 b'kecimpung dlm bidang nie kan...x tau la sbb saje2 nk kenakan aku ker atau nk uji ketabahan aku sbg penyelaras ker itu aku x pasti...tp aku akui mybe ada jgk kesilapan aku (nama pn freshie dlm j-sports, ape2 slh tolong tunjukkan tp bkn kondemkan...klu xder kami2 yg nk jd penyelaras sape lg nk galas tggjwb tue? ko nk? sggp?)

aku sentiasa ingin perbaiki diri klu ada silap...x malu pn tuk wt silap coz klu x wt silap kte x tau ape yg betul...jgn mengharap semua org tue sempurna tanpa kesilapan!!! n jgn la pandai nk menunding jari kesilapan org jer coz kte semua nie masih n sentiasa belajar dlm kehidupan kita..setiap hari, setiap masa n setiap detik!!! aku bangga aku hampir berjaya mengalas tggjwb ini... :)

No comments:

Post a Comment