Wednesday, August 25, 2010

Ape??? Dpt DUIT RAYA???

sape yg dpt duit raya??? brp byk???

sape la lg klu bkn pekerja gomen...dorg dpt rm500 sorg...perghh, giler best n beruntung sungguh dorg..gak nyer x t'sentuh pn duit gaji dorg nk b'shopping...

tp bile kenang diri sendiri jd sedih...kami keja swasta nie bkn bekerja jgk ker??? kte org nie x keje ker? x b'tungkus lumus membantu pembangunan n ekonomi negara ker? sedih kan? tmbh2 klu dpt company yg kedekut cm tmpt aku keje nie...jgn kan cuti free nk bg, nk bg duit raya lg haram la..rm500 sorg? mimpi 100 thn lg la...

bkn nk merendah-rendahkan majikan yg bg aku gaji...tp cume agak rase t'sisih sbg seorang warga Malaysia...sbg seorang pekerja juga tp kte x dpt ape yg org gomen dpt pn...jgn b'mimpi la pekerja swasta nie nk merasai semua tue...tgu la kot company kte tue maju skit br la dpt merasa kot..tp itu kot jelah bkn perjanjian...

giler sentap la aku kan...tmbh2 dgn status aku yg masih kabur2 kt company nie lg...mau x giler sentap aku nie kan...mgkn blm rezeki aku lg kan...xpe la, redha & pasrah jelah...

bising2 pn x guna...xder dog pndg pn pekerja2 swasta nie pn..keje la cmne sekali pn...padahal keje company melayu...majority melayu tp plg bagus main politik la...x pandai bodek, kipas x cukup kuat jgn harap la ko nk dpt naik gaji ke ape2 benefits la..klu ikutkan dorg nk bentikan jelah klu org yg kuat membantah, membangkang nie..

hrmmm..manusia manusia...DUNIA oh DUNIA...

No comments:

Post a Comment