Thursday, August 19, 2010

Saya Memang nak Berubah...sbb Saya Patut Berubah

br pas tgk iklan Janji Kekasih...korg tgk x cte nie? mesti korg ckp aku nie kemelayuan sgt la nk layan drama2 jiwang melayu nie kan? hahaha..lantak la coz cte nie byk pengajarannyerrr..tmbh2 plak aku suke pelakon Jue tue...i adore her so much...muke cantik, body cantik n rmbt t'sgt la cantik!!

spjg aku tgk cte tue w/pn kdg2 t'miss jgk nk tgk tp mmg cte tue best sgt...dr segi jln cerita, dr segi positif cte tue...mmg ok la cte tue tuk tatapan semua org...

till now aku ingat ayat Jue dlm cte tue..."tapi dari sudut yang lain SAYA MEMANG NAK BERUBAH, SEBAB SAYA PATUT BERUBAH..." i like the sentence coz aku pun nk cmtue jgk...saya memang nk b'ubah sbb saya patut b'ubah..

tp bile nk b'ubah ke benda yg positif n baik nie bkn dgn sekelip mata coz perlu ada keikhlasan dlm hati kte...nawaitu tue penting...skg nawaitu aku tue ada cume tgu mase nk laksanakan...step by step guys!! kte semua nk b'ubah utk m'jd lebih baikkan? insyaAllah, moga Allah beri petunjuk n hidayah pd aku...amin2..

b'blk pd cte tue..bg pendapat aku ada 2 watak yg nk aku uraikan d sini...watak Almy pegang tue...b'tudung litup, ada pegangan agama yg kuat tetapi busuk hati n mudah memandang serong pd org yg jahil ilmu agama..watak Jue plak pmpuan yg liar, sosial, free hair, b'pakaian ketat...

ok now yg aku nk perkatakan d cni...b'tudung litup n tutup aurat cmne pn anda tidak meletakkan takwa n anda cukup b'iman...cukup baik, cukup mulia...bg aku hal2 takwa n iman nie biarlah antara kite n Allah SWT shj x kire la org tue b'tudung litup ker free hair ker...b'tudung x melambangkan ko baik n free hair x melambangkan org tue hina n jahat...so pls open ur mind dude!! padahal yg b'tudung skg pn bkn tul2 b'tudung pn...still gak nmpk buah dada korg yg t'jojol tue, baju sendat n pendek, bile duduk nmpk plak lurah lain..suar ketat2...so ape beza korg dgn org yg free hair tue pn? xder beza kan...kdg2 tue yg free hair tue lg elok pakaian nyer..

mesti korg cm meluat dgn ape aku ckp tue (bg yg kenal aku la...coz aku pn mmg tau aku cmne...x pyh korg ingatkan coz aku sedar...hihihi..nie aku ckp tuk org yg x sedar2) back to the topic...bg ruang n bimbing org yg nk b'ubah utk ke jln yg baik...tp jgn la push..slow n steady...cm aku ckp semua pd keikhlasan n nawaitu kte...lgpn nk jd baik nie bkn mudah...byk dugaan nyer drpd Allah SWT nk uji umatnya sekuat mane kte dpt tempuh dugaan tue...

insyaAllah semoga pintu hati aku n kwn2 aku sentiasa t'buka utk kte b'ubah m'jd umatnya yg lebih baik...lgpn kte hidup bkn semakin muda...tp semakin tua ok...

p/s : jgn sesekali kte menilai seseorg itu drpd luaran krn dlmn lebih penting...jgn riak dgn ape yg anda rase anda cukup bagus...krn kte x tau nilai n tahap mane kte d sisi Dia...segala ape pn biarlah kte bentuk diri kte utk m'jd lebih baik lg drpd sibuk mengkritik org lain...utk ingatan anda n sye jgk...thanks!!!

~end of story~

No comments:

Post a Comment