Sunday, April 25, 2010

Mmg dia OKU...ada aku kesah???

actually apa yg ingin aku perkatakan nie baru jer b'laku sebentar td...yg b'laku kpd diriku yg kerdil ini...kpd kengkawan semua d sini ingin aku katakn tlg la b'jaga2 dgn percakapan & perbuatan kita yg mgkn boleh menyinggung perasaan org lain...cuba korg pikir korg d dlm situasi tue...sudah tentu menyentuh jiwa n perasaan anda...

yes, mmg aku ada abg yg OKU...so what??? ada aku kesah??? biar lah...dia abg aku...dia ssh kan korg ker? xder kan...tp yg mata sibuk pandang2 sinis, mulut x lekang dok mengata...ape kes dgn korg nie? rase2 cm nk kena maki hamun dgn aku x? blh jer free2 aku maki hamun korg kt ctu gak...abg aku tue manusia jgk weiii...bkn nyer dia alien drpd planet len...

tlg laa...aku merayu sgt...klu korg nk mengata sgt pn g la jauh2 x yah ckp dpn kte org sehingga aku n abg aku sendiri t'dgr kata2 busuk korg tue...ko x tau cmne perasaan nie klu dgr kata2 korg tue...aku yg dgr pn rase nk menitis airmata...tlg la weiii...aku x phm la dgn manusia nie...korg tue cukup sempurna sgt ker? cuba g cermin skit diri tue...ntah2 korg tue lg byk cacat cela nya drpd abg aku tue...

w/pn bro aku tue OKU tp dia lah bro aku yg plg t'baik drpd bro aku yg len..bro aku nie sporting, pandai wt lawak..klu korg kenal dia mesti t'hibur punye laa...ada 1 hari tue ibu aku cte kt aku, ada 1 mlm nie dorg tgk tv...kt tv tnjk seorg anak yg cacat yg ibu bapa nya t'pakse b'ssh pyh menjaga nya...mase tgk tv tue my bro menitiskan airmata...ibu ckp mesti dia rase diri dia menyusahkan ibu bapa ku...mse aku dgr tue siyes touching, aku menahan sebak jerr...

hrmmm...alhamdulillah, w/pn dia OKU dia berjaya jgk...skg keje gomen..bgs la, rezeki dia ada...kdg2 aku kesian dgn dia...yelah, dia ada perasaan cm lelaki lain...nk kawen n nk ada keluarga bahagia...tp sapelah yg sudi dgn bro aku tue? dia sll ckp, "sapelah nk dgn acik nie?" sedih kan ayat dia? xpe bro, if ape2 jd kat lu confirm2 aku ada bro...aku x segan silu n malu tuk b'jln dgn bro aku tue..mgkn org len rase malu kot..tp aku x coz aku syg sgt2 kt bro aku tue...dia mmg sempoiiii...

lu mmg t'baek la bro!!!

so, aku nk bg pengingatan kt korg semua...x semua kte dpt kesempurnaan...n mybe if korg rase korg sempurna pn mybe sbnrnya masih ada jgk cacat cela nya mybe dr fizikal x tp dr dlmn or sifat korg...ape2 pn, lu org jaga mulut baek2, sekali gua dgr org hina my bro mmg aku bantai time tue jgk...

1 comment: