Wednesday, May 19, 2010

I Hate Her Very MUCCHHHH

eeeeeeeeeeeee...b'tmbh2 meluat n benci nyer aku dgn pmpuan legam, tungau, lungau n seangkatan dgn sebutan tue...

arinie colleague aku yg receptionist tue MC so kena la aku jaga balai cm biase...tmbhn plak colleague aku lg sorg yg dlu nyer kte org dua akan rotate half day jaga balai tue x leh jaga balai lg...coz dia tue level Exec...so aku nie yg level Non-Exec nie cm biase la d tindas2 n d pergunakan sebaik mgkn...jd kuli n hamba abdi...

d sbb kan aku kebengangan sgt sbb aku dh naik muak n mls jaga balai nie aku pn shoot la email kt mangkuk ayun legam nie...aku ckp la sape yg akan rotate dgn aku jaga balai nie coz aku dh naik mls jaga balai melayan karenah manusia yg x reti bahasa kt ofis nie...malah bkn staff cni jer t'masuk la customer2 yg dtg cni...

staff2 kt cni pn cm banggang jgk...dh ader access card g tinggal2kan kt rmh la dlm kete laa...pastu bile nk buka pintu dh la ssh...kan ker free2 nk kena maki hamun..yg customer pn satu hal gak..mmg la bkn slh dorg kan coz dorg pn xder access card..mslh nyer klu dh masuk building nie x pyh la 10 kali kuar masuk..10 kali tue jgk la nk kena buka pintu tuk ko..baik aku duk btl2 dpn pintu tue jer..x yah keje kt receptionist nie..company nie pn bodoh nk mampus...buang duit tuk benda2 lain x penting blh jer...tp stkt nk wt button tuk buka pintu tgh nie b'puluh thn la nk menunggu gamaknyer...eeeeeeeeeeeeeeeeeee..bengang btl aku...

nie lg satu...customer ssh nk call customer service yg bodoh plg banggang tue...tue la guna system yg bodoh lg..konon bgs sgt la...kdg2 aku pn x phm...cmne la konon nyer kata dorg nie bz wt keje...n selalu wt OT walhal spjg hari tue pn kte org kt receptionist nie yg dh cm customer service dok jwb call customer...

ok, b'balik pd email yg aku shoot kt mangkuk ayun tue...dia x reply pn email aku...ok la fine kan...ko pn wt bodoh dgn email aku then aku pn wt bodoh jgk la nnt mse colleague aku nie nk cuti 3 hari nnt...aku dtg jer keje straight terus naik atas ke HR...sape nk jaga balai? lantak ko la nk pikir...email aku ko x bls...cmne ko jd seorang leader klu department ko sendiri x t'urus...klu department lain complaint cepat jer ko gelabah cm siput babi legam yg t'kejar2...

moral of the story : klu korg jd seorang leader satu hari nnt, tlg la jd yg bertimbang rasa n tau ape mslh staff korg...jgn ingat nk mkn gaji buta jer...staff pn naik meluat n tiap2 ari maki hamun ko...

No comments:

Post a Comment